Luyện thi IELTS cho người mới bắt đầu, cam kết đầu ra - IELTS LangGo ×
Cách làm Matching Headings trong IELTS Reading và bài tập có đáp án
Nội dung

Cách làm Matching Headings trong IELTS Reading và bài tập có đáp án

Post Thumbnail

Matching Headings (nối tiêu đề) là một trong những dạng bài thường xuyên xuất hiện và được xem là một trong những dạng câu hỏi “hack não” nhất trong đề thi IELTS Reading bởi nó đòi hỏi người đọc phải hiểu nội dung khái quát của từng đoạn văn.

Trong bài viết dưới đây, IELTS LangGo sẽ giúp các bạn nắm vững 2 chiến thuật chinh phục dạng bài Matching Headings trong IELTS Reading kèm bài tập thực hành để bạn luyện tập và củng cố kỹ năng làm bài.

1. Khái quát về dạng bài Matching Headings trong IELTS Reading

Với dạng bài Matching Heading IELTS Reading, đề bài sẽ cho trước từ 5 đến 9 tiêu đề (headings) trong phần câu hỏi và yêu cầu thí sinh phải tìm tiêu đề thích hợp tương ứng với từng đoạn văn.

Dưới đây là một số khó khăn khiến bạn dễ bị mất điểm với dạng nối tiêu đề:

  • Số lượng tiêu đề sẽ nhiều hơn số đoạn văn, điều này dẫn đến việc loại bỏ các đáp án chính xác trở nên vất vả hơn.
  • Một số tiêu đề có nội dung tương đối giống nhau.
  • Rất dễ nhầm lẫn giữa thông tin chi tiết trong đoạn văn với ý chính.
  • Các từ đồng nghĩa và paraphrase sẽ được sử dụng để đánh lạc hướng thí sinh.
  • Mất nhiều thời gian để hoàn thành hơn so với các dạng bài khác.
  • Các headings (tiêu đề) không được sắp xếp theo thứ tự các đoạn.

2. Bí kíp chinh phục Matching Heading questions

IELTS LangGo sẽ bật mí cho bạn một số tips hay giúp bạn chinh phục dạng bài Matching Headings trong IELTS Reading dễ dàng nhé.

Matching Headings tips
Matching Headings tips
  • Bạn không nên đọc từng từ trong bài đọc

Việc đọc như vậy sẽ làm tốn rất nhiều thời gian và bạn không đủ thời gian để làm như vậy. Với dạng câu hỏi Matching Headings, bạn chỉ cần hiểu hết được ý chính nhất của từng đoạn.

Cách để thực hiện điều này dễ dàng nhất là bạn sẽ tập trung vào đọc 1 đến 2 câu đầu cũng như câu cuối của mỗi đoạn trong bài. Bạn cũng có thể nhìn nhanh, lướt qua phần thông tin ở giữa nhưng không cần thiết là phải đọc từng từ từng từ một nhé.

  • Đừng lo lắng quá nếu như trong khi đọc bạn gặp phải những từ bạn không biết

Như đã đề cập ở trên, bạn chỉ cần nên quan tâm đến ý chính của các đoạn văn cũng như cả bài đọc, chứ không phải là ý nghĩa của từng từ. Bởi ngay cả những người bản địa nói Tiếng Anh cũng có thể gặp phải những khó khăn khi đọc từng từ trong IELTS Reading.

  • Cẩn trọng với các Synonyms (từ đồng nghĩa)

Nhiều bạn khi làm Reading lại quá tập trung vào tìm chính xác các từ trong Heading trong bài đọc và không để ý đến các từ đồng nghĩa. Ví dụ, có một keyword trong Heading là ‘Beautiful’, tuy nhiên bạn hãy nên tìm kiếm những từ đồng nghĩa của ‘Beautiful’ như: ‘attractive’ ; ‘pretty’ ; ‘lovely’ ; hoặc ‘stunning’, …

  • Tìm sự khác biệt giữa các Headings giống nhau

Nếu có từ 2 đến 3 Headings mà bạn cảm thấy giống nhau, hãy viết nó sang ngay bên cạnh đoạn văn và cố gắng tìm những sự khác biệt giữa những Headings đó. Những keywords là gì? Keywords sẽ ảnh hưởng như thế nào đến nghĩa của Headings? Và Headings nào sẽ phù hợp với đoạn văn này nhất? (Hãy đặt câu hỏi để tìm những điểm khác biệt nhé).

  • Bỏ qua và quay lại hoàn thành sau

Nếu bạn vẫn không thể nào đưa ra được đâu là Heading phù hợp nhất thì hãy chuyển sang câu khác và quay trở lại làm câu này sau. Đáp án sẽ có thể dễ tìm hơn khi bạn đã tìm được Headings cho một số đoạn văn rồi.

Ngoài ra, các bạn có thể tham khảo thêm các tips làm dạng Matching Heading IELTS Reading trong Video dưới đây

3 lưu ý giúp xử gọn dạng bài MATCHING HEADINGS

3. 2 Chiến thuật làm dạng Matching Headings trong IELTS Reading hiệu quả

Dưới đây là 2 chiến thuật giúp các thí sinh xử lý nhanh gọn dạng bài Matching Headings.

Các bạn có thể chọn làm theo 1 trong 2 cách này, tuy nhiên IELTS LangGo khuyến khích bạn thử cả 2 cách để tìm ra chiến thuật phù hợp nhất với mình.

Cách làm Matching Headings trong IELTS Reading
Cách làm Matching Headings trong IELTS Reading

3.1. Đọc đoạn văn trước - Tiêu đề sau

Bước 1: Đọc câu hỏi

Đầu tiên bạn cần đọc yêu cầu của đề bài để hiểu bạn cần phải làm gì. Trong đề bài sẽ có các tiêu đề nhưng đối với chiến thuật này, bạn đừng đọc những headings này ngay.

Bước 2: Đọc đoạn văn đầu tiên

Mục đích khi bạn đọc đoạn văn là xác định ý chính. Chú ý đến 1 hoặc 2 câu đầu tiên và câu cuối cùng vì những câu này thường sẽ tóm tắt nội dung chính của cả đoạn. Đọc qua những thông tin còn lại trong văn bản. Bạn không cần phải tìm thông tin chi tiết khi làm dạng bài này.

Bước 3: Tóm tắt ý chính

Tóm tắt ngắn gọn nội dung chính của đoạn văn sử dụng từ ngữ của chính bạn. Hãy viết phần tóm tắt trong một vài từ đơn hoặc một cụm từ ngắn gọn hết mức có thể. Viết phần tóm tắt ngay bên cạnh tên đoạn văn.

Bước 4: Đọc các tiêu đề

Sau khi tóm tắt ngắn gọn nội dung, bạn đọc thật kỹ danh sách các headings. Trong khi đọc, hãy cố gắng nối phần tóm tắt của đoạn đầu tiên với tiêu đề phù hợp. Bạn cần chắc chắn rằng đã đọc cẩn thận và đừng chỉ chọn tiêu đề này chỉ vì nó có một vài từ trùng khớp với phần tóm tắt của bạn.

Hãy tìm những từ khóa làm manh mối nhưng cũng có thể là từ đồng nghĩa vì đề thi IELTS thường paraphrase lại đề bài và đáp án để đánh lừa người đọc.

Cùng IELTS LangGo thực hành với đoạn văn mẫu được trích từ đề thi IELTS Reading dưới đây nhé.

Reading Passage 2 has nine paragraphs, A-H

Choose the correct heading for each section from the list of headings below

Write the correct number, i-x, in boxes 14-20 on your answer sheet.

List of Headings

i - Getting the finance for production

ii - An unexpected benefit

iii - From initial inspiration to new product

iv - The range of potential customers for the device

v - What makes the device different from alternatives

vi - Cleaning water from a range of sources

vii - Overcoming production difficulties

viii - Profit not the primary goal

ix - A warm welcome for the device

x - The number of people affected by water shortages

14   Section A

15   Section B

16   Section C

17   Section D

18   Section E

19   Section F

20   Section G

The Desolenator: producing clean water

A

Travelling around Thailand in the 1990s, William Janssen was impressed with the basic rooftop solar heating systems that were on many homes, where energy from the sun was absorbed by a plate and then used to heat water for domestic use. Two decades later Janssen developed that basic idea he saw in Southeast Asia into a portable device that uses the power from the sun to purify water.

B

The Desolenator operates as a mobile desalination unit that can take water from different places, such as the sea, rivers, boreholes and rain, and purify it for human consumption. It is particularly valuable in regions where natural groundwater reserves have been polluted, or where seawater is the only water source available.

Janssen saw that there was a need for a sustainable way to clean water is both the developing and the developed countries when he moved to the United Arab Emirates and saw large-scale water processing. ‘I was confronted with the enormous carbon footprint that the Gulf nations have because of all of the desalination that they do,’ he says.

C

The Desolenator can produce 15 litres of drinking water per day, enough to sustain a family for cooking and drinking. Its main selling point is that unlike standard desalination techniques, it doesn’t require a generated power supply: just sunlight. It measures 120 cm by 90 cm, and it easy to transport, thanks to its two wheels. Water enters through a pipe, and flows as a thin film between a sheet of double glazing and the surface of a solar panel, where it is heated by the sun. the warm water flows into a small boiler (heated by a solar-powered battery) where it is converted to steam. When the steam cools, it becomes distilled water. The device has a very simple filter to trap particles, and this can easily be shaken to remove them. There are two tubes for liquid coming out: one for the waste – salt from seawater, fluoride, etc. – and another for the distilled water. The performance of the unit is shown on an LCD screen and transmitted to the company which provides servicing when necessary.

D

A recent analysis found that at least two-thirds of the world’s population lives with severe water scarcity for at least a month every year. Janssen says that be 2030 half of the world’s population will be living with water stress – where the demand exceeds the supply over a certain period of time. ‘It is really important that a sustainable solution is brought to the market that is able to help these people,’ he says. Many countries ‘don’t have the money for desalination plants, which are very expensive to build. They don’t have the money to operate them, they are very maintenance intensive, and they don’t have the money to buy the diesel to run the desalination plants, so it is a really bad situation.’

E

The device is aimed at a wide variety of users – from homeowners in the developing world who do not have a constant supply of water to people living off the grid in rural parts of the US. The first commercial versions of the Desolenator are expected to be in operation in India early next year, after field tests are carried out. The market for the self-sufficient devices in developing countries is twofold – those who cannot afford the money for the device outright and pay through microfinance, and middle-income homes that can lease their own equipment. ‘People in India don’t pay for a fridge outright; they pay for it over six months. They would put the Desolenator on their roof and hook it up to their municipal supply and they would get very reliable drinking water on a daily basis,’ Janssen says. In the developed world, it is aimed at niche markets where tap water is unavailable – for camping, on boats, or for the military, for instance.

F

Prices will vary according to where it is bought. In the developing world, the price will depend on what deal aid organisations can negotiate. In developed countries, it is likely to come in at $1,000 (£685) a unit, said Janssen. ‘We are a venture with a social mission. We are aware that the product we have envisioned is mainly finding application in the developing world and humanitarian sector and that this is the way we will proceed. We do realise, though, that to be a viable company there is a bottom line to keep in mind,’ he says.

G

The company itself is based at Imperial College London, although Janssen, its chief executive, still lives in the UAE. It has raised £340,000 in funding so far. Within two years, he says, the company aims to be selling 1,000 units a month, mainly in the humanitarian field. They are expected to be sold in areas such as Australia, northern Chile, Peru, Texas and California.

Nguồn: Cambridge 15 - Reading Test 3

Cụ thể với đề bài dạng Matching Heading IELTS Reading này chúng ta sẽ làm như sau:

Bước 1:

Đầu tiên đề bài yêu cầu bạn nối các heading từ i đến x cho sẵn với các Section từ A đến G. Bạn có thể thấy số lượng tiêu đề nhiều hơn số lượng đoạn văn, tức là có một số tiêu đề sẽ không được sử dụng.

Bước 2:

Tiếp theo là hãy đọc cẩn thận Section A: ý chính của đoạn này là về việc William Janssen dựa trên hệ thống bình nóng lạnh sử dụng năng lượng mặt trời mà ông ấy đã nhìn thấy trong khi đi du lịch để phát minh ra một thiết bị làm sạch nước cũng bằng năng lượng mặt trời.

Bước 3:

Bạn có thể tóm tắt ý chính của đoạn này trong một câu như sau: William Janssen turned a basic idea into a real product.

Bước 4:

Bây giờ là lúc bạn đọc các tiêu đề và bạn có thể dễ dàng nhận ra rằng phần tóm tắt của chúng ta tương đối trùng khớp với tiêu đề iii (From initial inspiration to a new product.). Vậy đáp án của câu 1 sẽ là iii.

Làm tương tự với tất cả các Section sau. Nếu bạn gặp khó khăn với bất cứ Section nào, hãy tiếp tục các Section còn lại và quay lại hoàn thành đoạn văn đó sau khi bạn đã loại trừ được nhiều đáp án hơn.

2.2. Đọc tiêu đề trước - nội dung sau

Bước 1: Đọc các tiêu đề

Đầu tiên, hãy đọc toàn bộ đề bài, bao gồm các headings, sau đó chỉ tập trung vào các tiêu đề thôi. Đọc cẩn thận từng câu và cố gắng hiểu đúng ý nghĩa của nó. Hãy nhớ rằng, mỗi tiêu đề sẽ tóm tắt nội dung chính của một Section.

Bạn cũng nên nhớ rằng sẽ có nhiều tiêu đề hơn số đoạn văn, vì vậy không phải tiêu đề nào cũng được sử dụng.

Bước 2: Gạch chân các từ khóa chính

Nếu một heading có chứa tên, số, thứ ngày tháng năm hoặc địa điểm, hãy gạch chân những từ này để dễ tìm chúng trong văn bản. Trong một số trường hợp một danh từ là chủ đề chính của toàn bộ bài đọc nên nó có thể xuất hiện trong nhiều hơn một tiêu đề.

Thực hiện bước này sẽ giúp người học dễ dàng so sánh thông tin trong văn bản với thẻ heading khi đọc từng Section.

Bước 3: Xác định các tiêu đề có ý nghĩa gần giống nhau

Đôi khi sẽ có hai tiêu đề có nội dung tương tự nhau, điều này khiến cho việc quyết định tiêu đề nào mới là đáp án đúng trở nên khó khăn hơn. Nếu bạn nhận thấy có hai tiêu đề tương đối giống nhau, hãy đánh dấu chúng lại. Sau đó nhìn kỹ lại xem đâu mới là đáp án chính xác.

Bước 4: Đọc đoạn đầu tiên

Mục đích khi bạn đọc đoạn văn là xác định ý chính. Chú ý đến 1 hoặc 2 câu đầu tiên và câu cuối cùng vì những câu này thường sẽ tóm tắt nội dung chính của cả Section. Đọc qua thông tin còn lại của văn bản. Bạn không cần phải tìm thông tin chi tiết khi làm dạng bài này.

Tìm kiếm bất kỳ keywords nào bạn đã gạch chân trong tiêu đề. Hãy lưu ý rằng các từ đồng nghĩa có thể được sử dụng để thay thế cho từ khóa.

Bước 5: Chọn tiêu đề phù hợp

Bây giờ bạn đã hiểu nội dung chính của Section đầu tiên, hãy nhìn lại danh sách các thẻ tiêu đề và chọn đáp án đúng nhất. Khi bạn đã đưa chọn được tiêu đề phù hợp và điền vào phiếu trả lời, hãy gạch bỏ tiêu đề đó bằng bút chì để tránh nhầm lẫn với những đáp án còn lại.

Bước 6: Thực hiện tương tự với các phần còn lại

Làm theo trình tự các bước như trên với những Section còn lại trong văn bản.

Bây giờ, chúng ta hãy cùng thực hành chiến thuật này với đề bài trên nhé.

Bước 1:

Đầu tiên hãy đọc một lượt các tiêu đề. Ở đây đề bài cho bạn tổng cộng 10 tiêu đề từ i đến x, tuy nhiên chỉ có 7 đoạn nên sẽ có đến 3 tiêu đề không được sử dụng.

Bước 2:

Tiếp theo gạch chân các keywords có trong tiêu đề.

i - Getting the finance for production

ii - An unexpected benefit

iii - From initial inspiration to new product

iv - The range of potential customers for the device

v - What makes the device different from alternatives

vi - Cleaning water from a range of sources

vii - Overcoming production difficulties

viii - Profit not the primary goal

ix - A warm welcome for the device

x - The number of people affected by water shortages

Bước 3:

Tiếp theo là xác định các tiêu đề có ý nghĩa gần giống nhau. Tuy nhiên trong trường hợp này các tiêu đề đều thể hiện những nội dung khác nhau nên ta có thể bỏ qua bước này.

Bước 4:

Bây giờ là lúc bạn đọc Section A, hãy chú ý đến câu đầu tiên và câu cuối cùng của đoạn vì những câu này sẽ cho bạn biết đoạn văn này đang nói về vấn đề gì. Đồng thời trong quá trình đọc bạn nên gạch chân từ khóa chính.

Ví dụ trong Section A, chúng ta tìm được từ khóa ‘basic idea’ và ‘into a portable device’

Bước 5:

Từ đó các thông tin và keyword, chúng ta có thể suy ra heading phù hợp với Section A là iii (From initial inspiration to a new product.)

3. Bài tập Matching Headings IELTS Reading có đáp án

Để hiểu rõ cách làm, các bạn thực hành sử dụng hai chiến thuật trên vào đề bài IELTS Reading thực tế dưới đây nhé.

Đề bài

Question 1-6

Reading Passage 3 has seven paragraphs, A-G

Choose the correct heading for paragraphs B-G from the list of headings below

Write the correct number, i-ix, in boxes 1-6 on your answer sheet

List of Headings

  1. The reaction of the Inuit community to climate change

  2. Understanding of climate change remains limited

  3. Alternative sources of essential supplies

  4. Respect for Inuit opinion grows

  5. A healthier choice of food

  6. A difficult landscape

  7. Negative effects on well-being

  8. Alarm caused by unprecedented events in the Arctic

  9. The benefits of an easier existence

1 Paragraph B

2 Paragraph C

3 Paragraph D

4 Paragraph E

5 Paragraph F

6 Paragraph G

Climate Change and the Inuit

The threat posed by climate change in the Arctic and the problems faced by Canada’s Inuit people

A

Unusual incidents are being reported across the Arctic. Inuit families going off on snowmobiles to prepare their summer hunting camps have found themselves cut off from home by a sea of mud, following early thaws. There are reports of igloos losing their insulating properties as the snow drips and refreezes, of lakes draining into the sea as permafrost melts, and sea ice breaking up earlier than usual, carrying seals beyond the reach of hunters. Climate change may still be a rather abstract idea to most of us, but in the Arctic it is already having dramatic effects – if summertime ice continues to shrink at its present rate, the Arctic Ocean could soon become virtually ice-free in summer. The knock-on effects are likely to include more warming, cloudier skies, increased precipitation and higher sea levels. Scientists are increasingly keen to find out what’s going on because they consider the Arctic the ‘canary in the mine’ for global warming – a warning of what’s in store for the rest of the world

B

For the Inuit the problem is urgent. They live in precarious balance with one of the toughest environments on earth. Climate change, whatever its causes, its direct threat to their way of life. Nobody knows the Arctic as well as the locals, which is why they are not content simply to stand back and let outside experts tell them what’s happening. In Canada, where the Inuit people are jealously guarding their hard-won autonomy in the country’s newest territory, Nunavut; they believe their best hope of survival in this changing environment lies in combining their ancestral knowledge with the best of modern science. This is a challenge in itself

C

The Canadian Arctic is a vast, treeless polar desert that’s covered with snow for most of the year. Venture into this terrain and you get some idea of the hardships facing anyone who calls this home. Farming is out of the question and nature offers meagre pickings. Humans first settled in the Arctic a mere 4,500 years ago, surviving by exploiting sea mammals and fish. The environment tested them to the limits: sometimes the colonists were successful, sometimes they failed and vanished. But around a thousand years ago, one group emerged that was uniquely well adapted to cope with the Arctic environment. These Thule people moved in from Alaska, bringing kayaks, sledges, dogs, pottery and iron tools. They are the ancestors of today’s Inuit people

D

Life for the descendants of the Thule people is still harsh. Nunavut is 1.9 million square kilometres of rock and ice, and a handful of islands around the North Pole. It’s currently home to 2,500 people, all but a handful of the indigenous Inuit. Over the past 40 years, most have abandoned their nomadic ways and settled in the territory's 28 isolated communities, but they still rely heavily on nature to provide food and clothing. Provisions available in local shops have to be flown into Nunavut on one of the most costly air networks in the world, or brought by supply ship during the few ice-free weeks of summer. It would cost a family around £7,000 a year to replace meat they obtained themselves through hunting with imported meat. Economic opportunities are scarce, and for many people, state benefits ate their only income

E

While the Inuit may not actually starve if hunting and trapping are curtailed by climate change, there has certainly been an impact on people’s health. Obesity, heart disease and diabetes are beginning to appear in a people for whom these have never before been problems. There has been a crisis of identity as the traditional skills of hunting, trapping and preparing skins have begun to disappear. In Nuvavut’s igloo and email’ society, where adults who were born in igloos have children who may never have been out on the land, there’s a high incidence of depression

F

With so much at stake, the Inuit are determined to play a key role in teasing out the mysteries of climate change in the Arctic. Having survived there for centuries, they believe their wealth of traditional knowledge is vital to the task. And the Western scientists are starting to draw on this wisdom, increasingly referred to as ‘Inuit Qaujimajatuqangit’, or IQ. ‘In the early days, scientists ignored us when they came up here to study anything. They just figured these people don’t know very much so we won’t ask them’ says John Amagoalik, an Inuit leader and politician. ‘But in recent years IQ has had much more credibility and weight.’ In fact, it is now a requirement for anyone hoping to get permission to do research that they consult the communities, who are helping to set the research agenda to reflect their most important concerns. They can turn down applications from scientists they believe will work against their interests, or research projects that will impinge too much on their daily lives and traditional activities

G

Some scientists doubt the value of traditional knowledge because the occupation of the Arctic doesn’t go back far enough. Other, however, point out that the first weather stations in the far north date back just 50 years. There are still huge gaps in our environmental knowledge, and despite the scientific onslaught, many predictions are no more than best guesses. I could help to bridge the gap and resolve the tremendous uncertainly about how much of what we’re seeing is natural capriciousness and how much is the consequence of human activity

Nguồn: Cambridge IELTS 6

Đáp án

1 i

2 vi

3 iii

4 vii

5 iv

6 ii

Giải thích đáp án:

1. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn:’’ In Canada, where the Inuit people are jealously guarding their hard-won autonomy in the country’s newest territory, Nunavut; they believe their best hope of survival in this changing environment lies in combining their ancestral knowledge with the best of modern science’’

2. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn’’ The Canadian Arctic is a vast, treeless polar desert that’s covered with snow for most of the year. Venture into this terrain and you get some idea of the hardships facing anyone who calls this home’’

3. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn ‘’ Provisions available in local shops have to be flown into Nunavut on one of the most costly air networks in the world, or brought by supply ship during the few ice-free weeks of summer’’

4. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn ’’ While the Inuit may not actually starve if hunting and trapping are curtailed by climate change, there has certainly been an impact on people’s health. Obesity, heart disease and diabetes are beginning to appear in a people for whom these have never before been problems’’

5. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn’’ And the Western scientists are starting to draw on this wisdom, increasingly referred to as ‘Inuit Qaujimajatuqangit’, or IQ. ‘In the early days, scientists ignored us when they came up here to study anything. They just figured these people don’t know very much so we won’t ask them’ says John Amagoalik, an Inuit leader and politician. ‘But in recent years IQ has had much more credibility and weight.’’’

6. Bạn có thể tìm được đáp án trong đoạn’’ Other, however, point out that the first weather stations in the far north date back just 50 years. There are still huge gaps in our environmental knowledge, and despite the scientific onslaught, many predictions are no more than best guesses.’’

Như vậy trong bài viết này, IELTS LangGo đã giới thiệu với các bạn 2 chiến thuật giúp bạn chinh phục dạng bài Matching Headings trong IELTS Reading kèm bài tập thực hành và các tips làm bài hữu ích.

Đây là một dạng câu hỏi khó, đòi hỏi người học phải luyện tập thường xuyên thì mới có thể thành thạo. Vì vậy, hãy chăm chỉ giải đề để đạt được band điểm Reading lý tưởng nhé!

TEST IELTS MIỄN PHÍ VỚI GIÁO VIÊN 8.5 IELTS - Tư vấn lộ trình học HIỆU QUẢ dành riêng cho bạn!
Hơn 15.000 học viên đã thành công đạt/vượt band điểm IELTS mục tiêu tại LangGo. Hãy kiểm tra trình độ IELTS miễn phí để được tư vấn lộ trình cá nhân hoá bạn nhé!
  • CAM KẾT ĐẦU RA theo kết quả thi thật 
  • Học bổ trợ 1:1 với giảng viên đứng lớp
  • 4 buổi bổ trợ Speaking/tháng
  • Tăng band chỉ sau 1,5 - 2,5 tháng
  • Hỗ trợ đăng ký thi thật tại BC, IDP
Đánh giá

★ / 5

(0 đánh giá)

ĐĂNG KÝ TƯ VẤN LỘ TRÌNH CÁ NHÂN HÓANhận ƯU ĐÃI lên tới 12.000.000đ